مروارید خلیج فارس

چکیده

تا زمانی که مردم ایران اطلاعات کاملی از مروارید طبیعی خلیج فارس، نحوه رشد، صید و ارزش آن نداشته باشند، انتظار نمی رودکه مروارید پرچم دار ایران شود

تا زمانی که مردم ایران اطلاعات کاملی از مروارید طبیعی خلیج فارس، نحوه رشد، صید و ارزش آن نداشته باشند، انتظار نمی رودکه مروارید پرچم دار ایران شود


الگا عرفانیان
نام گذاری منطقه ای مرواریدها

الگا عرفانیان یکی از مدیران کمپانی مروارید خلیج فارس پرگاس اروند در گفتگو با خبرنگار گلدنیوز در مورد مرواریدها گفت: نام گذاریِ منطقه ای مرواریدها به عوامل زیادی بستگی دارد. آنچه در بحرین صید می شود و در بازار جهانی به فروش می رسد دقیقا همان مرواریدی می باشد که در عمان، قطر، کویت و در گذشته در ایران صید می شده است.

او گفت: اینکه مرواریدهای صید شده به اسم کدام منطقه تمام می شود، بستگی به فروش و عرضه ی بالای آن محصول توسط منطقه و مردم منطقه ای دارد که آن را به بازار معرفی می کنند.

تغییر هویت اصلی محصول
وی بیان کرد: اما مسئله ای که وجود دارد این است که به مرور زمان هویت و اسم اصلی محصول تغییر می کند چرا که مردم دنیا حقیقتا شناختی از مروارید و خاورمیانه و تاریخ آن ندارند.

مروارید یک صنعت مادر پیش از صنعت نفت
او در ادامه گفت: پیش از صنعت نفت، تجارت مروارید به عنوان صنعت مادر برای ایران ارزآوری بسیاری داشت و با کم شدن مقدار آن، همچنان تا هشتاد سال گذشته این تجارت ادامه داشت.

مناطق رشد صدف
او اشاره کرد: بندر کنگ، کیش، بحرین (مناطق به ترتیب، بر اساس میزان صدف های آن ذکر شد) و به طور کلی سواحل مرجانی خلیج فارس زیستگاه رشد صدف های مادر یا لب سیاه هستند.

مروارید
حمایت بحرین از صنعت مروارید
او معتقد است که از سال ۲۰۲۰ شاهد تغییر چشمگیر سیاست های پشتیبانی کشور بحرین از صنعت مروارید هستیم که همین امر باعث شکوفایی و به حداکثر رسیدن توان فروش این محصول به نام این کشور کوچک اما توانمند در جوامع جهانی شده است. همین رشد اقتصادی دلیل مضاعف شناخت این گوهر توسط مردم بحرین و خریداران دیگر نقاط جهان می شود.

اصلی ترین هدف کمپانی خلیج فارس
این مدیر اظهار داشت: کمپانی مروارید خلیج فارس قریب به ۴ نسل در این کار قدمت دارد. اصلی ترین هدف این کمپانی در ابتدا شناساندن این گوهر به مردم ایران است. یک ایرانی باید عقبه مروارید خلیج فارس را بداند و این موضوع را به افرادی که در خارج از کشور هستند، انتقال دهد.

مروارید
نکته پایانی
عرفانیان در پایان به این نکته اشاره کرد: تا زمانی که مردم ایران اطلاعات کاملی از مرواریدهای طبیعی خلیج فارس، نحوه رشد، صید و ارزش آن نداشته باشند، انتظار نمی رود از اینکه این مروارید پرچم دار ایران شود و اسم ایران در همه مارکت های دنیا بدرخشد پس تمام تلاش ما در قدم اول این است که این محصول را به مردم بشناسانیم.

نکته:

بازگشت به صفحه اول

عضویت در خبرنامه